Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'mt valt uit/start niet meer' (ID 11074).
De reply is geschreven door de_koen (UserID 786) op 16-8-2003 0:34.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB-SpEeDfReAk

Om er nog ff op terug te komen;
Ik heb een 50 cc zeta getuned die gruwelijk is afgevlakt, veel te ver(ook scheef trouwens maar die heb ik grotendeels al rechter gemaakt), en daarom zitten er nu 4 dikke voetpakkingen onder, nou zegt me opa(die er heel veel van af weet),dat het ten eerste daardoor kwam, omdat die 4 pakkingen veren als een kussentje, maar dat klopt volgens mij niet, want die zijn nu dus keihard(door het aandraaien en het rijden), dus kan de zuiger niet boven de cilinder uitkomen.
Ten tweede zei hij; omdat het rode gebied bij je toerenteller tussen de 10/11 k zit, en ik zoveel toeren draai, (ik draai de teller er vet uit) dar daarom de zuiger en de drijfstang langer worden(zuiger moet naar beneden maar wil dat eigenlijk niet, ja doet ie wel maar wil ie niet, zoiets zei ie), en dat alle speling naar 1 kant trekt.
Want ik ben er nu ook achter dat me zuigerveer( 1 L-veer) me koppakking heeft geraakt, dat is dan een tijdje zo door gegaan, en uiteindelijk is de zuigerveer gebroken.....of niet???
Maar als ik nu al zoveel toeren draai, wat gaat er dan wel niet gebeuren als me homoet er onder ligt, andere tw verhouding, nieuwe ketting, nieuw/beter membraam en goed afgesteld wordt??

De cilinder was trouwens nog steeds niet recht, dus hebben we nu weer wat rechter gemaakt, dus gooi er daarom nog een voetpakking onder, maar om er zeker van te zijn dat me zuiger de volgende keer niet weer me koppakking/cilinderkop raakt, leg ik er 2 of 3 voetpakkingen onder en kijken hoeveel mm me zuiger dan in me cilinder zit.
Dan heb ik maar wat minder compressie, ja jammer dan...



gewoon alu plaatje zagen/vrezen, dat is beter dan stapel pakkingen, want die zakken/knal je er tussen uit.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved