Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Motorhispania RX - Aprilia RS' (ID 10978).
De reply is geschreven door bart de schakelgek (UserID 1161) op 3-8-2003 15:49.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rs0wnage
ik zou voor rs gaan, (heb ik zelf ook gedaan en bevalt me goed heb nu al een paar rsjes gehad) voordeelen, een orgi rs laat je zo 90 rijden zonder begrenzers enzo dat is niet moeilijk tedoen, looks is goed nieuw model mooi frame, goede wegligging en hobbels worden goed geabsorbeert, en het is makkelijk sleutelen bv nieuw model je kan tank kantelen maar 1boutje los en je kan bij cilinder ect in princiepe hoef je voor veel dingen maar 1kap weg tehalen (heb ik ondervonden uit persoonlijke ervaring) enige nadeel wat ik kan bedenken is versnelings bak is klote all m'n rsjes haden de neigingen om als je schakelt niet goed in versnelling te gaan waardoor de toeren in 1keer door het dak schieten, voor de rest top rijd behoorlijk zuinig kappen breken niet snel.
rx: heb paar keer rx gereden, wel betere versnellings bak vind alleen niet zo'n mooie brommer, sleutelt toch wel wat ongemakkelijker moet je soms compleete kuip er af hale weg ligging is wel goed, rs alleen better kappen zijn wel sterk brekken niet zo snel dacht ik
hoop dat je er wat aan hebt, dit is allemaal van m'n persoonlijke ervaringen
en dan snap ik niet dat jij verschil tussen de bakken kunt merken?
misschien dat jouw rs wat meer versleten dus ouder was dan de rx waar je op reed?
sjah sleutelen ok, maar normaal hoef je dat niet en bij rs maar 1 kapje weg en je kan bij blok?? dus daar hoef je niet de zijkap eraf te halen om bij de carberateur te kunnen om af te stellen??
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved