Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Alweer ens Balans as probleem MT' (ID 10970).
De reply is geschreven door thahondaman (UserID 1769) op 2-8-2003 1:09.
nou ik zal het even piek fijn uitleggen hoe je het doet !!!
ten eerste zet je je kruk naar boven (dus zuiger bovenin ) dan pak je dat tandwieltje beet en daar moet op een van de 2 kanten een klein(soort centerpuntje staan ) op je carter staat een soort driehoekje met punt die naar je kruktap wijst en dan plaats je het tandwieltje met (centerpuntje naar de punt van dat driehoekje op de krukas er zitten inkepingen (vertanding op de kruk tap ) en dus pas altijd !! dan zorg je dat die 2 punten tegenoverelkaar blijven staan !!!! dit is heel erg belangrijk !
dan zet je alvast je moer op de kruk tap !!
nog niet vast zetten je weet nooit !!
dan kijk je naar je balans as daar staat een streepje op en in heet carter staat ook weer een soort streepje (merkteken ) en je moet zorgen dat je blok op zijn zij ligt (op de vliegwiel kant ) dan gaat het het makkelijkst !!
dus je zet die balansas met streepjes tegenover elkaar en je zorgt dat je krukas naar boven staat (merktekens tegenover elkaar !!!)
dan moet je balansas aandrijver (asje met 2 tandwielen aan de buiten kant (links en rechts ) en ook nog een soort tandwiel in het midden die moet naast de balans as !!! JE KIJK nog steeds of je merktekens tegenover elkaar staan ! balans as goed ?? en krukas ook goed ?? dan pak je je koppelings huis en dan kijk je waar het koppelings huis in de tandjes van het krukas tandwiel valt en dan ook bij de aandrijving van de balans as desnoods beetje helpen maar zorg dat de stand (balansas/krukas niet verloopt)!!!
en dan moet je het koppelings huis een paar keer goed ronddraaien en ondertussen drukken op het koppelings huis en dan zakt het koppelings huis goed op zijn plek en dan kan je de boel verders in mekaar zetten zorg dat de boel niet uitelkaar flikkerd dus draai eerst de krukas moet goed aan en daarna gooi je je koppelings platen erin en dan borg je die en dan kan er niks meer gebeuren ! check alles nog een keer na trek drijfstang naar boven en kijk of hij stopt (bij alle 2 de merk tekens dus op de balansas en bij de kruk bij de balansas staat hij altijd een beetje naast maar dat is niet erg (een mm of 2 ) altijd maar mag dus niet 2 tanden ofzo verkeerd staan want dan krijg je een zo'n dildo op wielen
ik hoor het verders wel of het gelukt was mail anders maar voor verdere uitleg
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved