Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'maandag me nieuwe KX250' (ID 10800).
De reply is geschreven door de_koen (UserID 786) op 24-7-2003 10:54.
das idd geen 90/91,(een 90 had upsd) ik gok op 86-87, als je daar bent kijk je even op de velgen, dan weet je het direct
iemand meenemen die al met 250 crosser heeft gerede, want als je van een ar50 afkomt , vlamt zelfs een versleten cross onmenselijk hard...
vragen wanneer hij een nieuwe zuiger heeft gestoken, en dan kijken naar kopbouten, en pakkingen , of ie onlangs los geweest zijn
gewoon algemene staat beetje checken, wiel lagers, ketting, balhoofd, stuur, vork. remblokjes,...
aan a-spatbord opheffen, als je paar cm kan ophoog trekken en wiel blijft op de grond , zit er speling op het link-systeem of is de a-veerr versleten
ook checken of er veel speling op de voet steuntjes zit, en op de remklauwen, vooral de achterste dan,
ook even zadel eraf, en kijken hoe de luchtfilter er uit ziet, als die vol zand/modder zit laat je hem maar staan
neem ff vliegwiel kapje eraf, ff met vliegwiel rammelen, geen verdachte geluiden/speling
kijken of kick niet stuk getrapt is, en of hij goed in de tandjes "pakt" , kan je met je hand voelen
uiteraard compressie voelen
als je aankomt leg je je hand op de bocht, zodat je zeker weet dat hij koud staat
ff dop van raditeur deraf, moet mooi groen koelvl in zitten, mag niet grijs zien (olie/benzine erbij) , en ook geen gewoon water.
dat is het zowat
hier een foto men ex kawa kx 250 van 89
Dit bericht is ge-edit door de_koen op 24-7-2003 10:57
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved