Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'overbrenging snelheid verhouding discussie' (ID 10687).
De reply is geschreven door Erik_P (UserID 1791) op 18-7-2003 14:48.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan -> TSX

[...]


Het is niet zozeer die ene zin, maar meer het geheel. Vond dit de meest typische zin.

En nog even over wat jij zegt over de massa die kleiner zou zijn bij een 70cc waardoor je harder gaat: op zich wel een geinige theorie, helaas absoluut niet van toepassing in deze discussie, aangezien bij deze hogere snelheid ook sprake zou moeten zijn van een hoger toerental. En dat is nou juist het gekke: het toerental blijft gelijk


Er is altijd een bepaalde weerstand ie je moet overbruggen, zoals wind en rolweerstand (zoals ik al zei) En een grotere cilinder levert meer vermorgen. d.w.z bij dezelde toeren heb je meer vermogen op je krukas staan. WEL evenveel toeren maar meer vermogen, waardoor je minder last hebt van die weerstanden en je top iets hoger ligt. Wat barry zegt klopt wel gedeeltelijk hoor..(voor zover ik 't me herinner)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved