Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'aprili sr50 ditech' (ID 70166).
De reply is geschreven door piet ditech (UserID 28056) op 6-4-2025 23:30.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joop2
meerdere mogelijkheden:

- injector kapot (massa draad aansluiten en dan met een + draad vanaf de accu kort op de aansluiting tikken, als je een klik hoort werkt de injector)

- kabelbreuk tussen stekker en ecu (doormeten met multimeter op de piep stand)

- e.c.u. kapot (LED testlampje op de injector stekker aansluiten en kijken of LED knippert als de startmotor draait)

- stekker temperatuursensor verwisseld met injector stekker. (zelfde test uitvoeren op beide stekkers als bij "e.c.u. kapot", op temperatuur stekker hoort de led niet te knipperen)

- brandstofpomp kapot (druk meten, met contact aan +/- 2.5 bar, bij starten +/- 8bar. brandstofdruk hoort altijd ongeveer 2.5 bar hoger te zijn dan de luchtdruk)

- luchtpomp kapot (druk meten, 4-5 bar) (simpele test als de rest goed is dat is luchtslang op een gewone werkplaatscompressor aansluiten met de regelaar op 4-5 bar en kijken of ie dan start)

ditech/purejet is interessante techniek, maar in de praktijk voor een brommer/scooter het meest vervelende wat je maar kunt hebben


dank je wel.

ga hier mee aan de slag.
zal laten weten hoe het is gegaan.






Dit bericht is gewijzigd door piet ditech op 6-4-2025 om 23:32 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved