Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'watergekoelde cilinder puch' (ID 70162).
De reply is geschreven door joop2 (UserID 27903) op 19-3-2025 14:38.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan w. 50
Opmeten van onderkant cilinder naar boven kant heeft wijnig zin. Het gaat er om dat de poorten goed openen. Een het bdp gehaald wordt. Daar moet de boel op aangepast worden

Is echt worst of de cilinder langer of korter is.
Dat begint al met hard krukas tap naar boven kant carter.. Daar wijkt het al af van waar die cilinder überhaupt bij hoort




als je (bijna) dezelfde cilinderlengte pakt met dezelfde slag dan komt de zuiger gewoon netjes in bdp. heb je geen andere drijfstang nodig.

pak je een kortere cilinder met dezelfde slag dan komt je zuiger boven bdp, en moet je gaan opvullen met een vulplaat tussen cilinder en carter.

allebei makkelijk.

pak je een te lange cilinder met dezelfde slag dan moet je een langere drijfstang monteren en verschuiven je poorttimingen.
of je moet de cilinder aan de onderkant gaan afdraaien wat niet altijd gaat.

dus het maakt wel degelijk wat uit.
alles is pas te maken, alleen de hoeveelheid werk en daarmee mogelijke problemen verschillen.

vooral als het de eerste keer is zou ik het zo makkelijk mogelijk maken, als je gigantisch veel frees en draaiwerk moet laten doen, andere drijfstangen moet gaan zoeken, dan moet gokken of de timingen nog bruikbaar zijn en of er nog een uitlaat te vinden is die daarbij werkt dan is de kans op mislukking of opgeven erg groot.


Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 19-3-2025 om 14:48 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved