Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'watergekoelde cilinder puch' (ID 70162).
De reply is geschreven door joop2 (UserID 27903) op 16-3-2025 20:54.

waarom watergekoeld en ook nog van een ander merk met veel ombouwwerk?

het gedoe zit niet alleen in de tapeinden en het carter, het grootste gedoe is het verschil in de slag waardoor een cilinder ineens heel anders gaat lopen.

er zijn luchtgekoelde 74cc puch cilinders die je met wat tuning al boven de 10pk krijgt.

zoals gilardoni, parmakit, airsal 8P enz.
zolang er een membraan inlaat op zit, of je een membraan inlaat op het carter maakt kun je echt wel ver komen.
zover dat zelfs de beste koppeling altijd nog het zwakste punt blijft.



Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 16-3-2025 om 21:01 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved