Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Honda nsr afstelprobleem' (ID 70128).
De reply is geschreven door joop2 (UserID 27903) op 22-8-2024 1:34.

wat daar geschreven staat daar heb ik toch wel wat aanmerkingen op.
de theorie en aannames die hij doet mankeert een hoop aan.

@ Fobrink:

80 km/h bij 10.000 gaat met tandwielverhouding 17-40 alleen als je zonder band op de velg rijd. de wielomtrek zou dan ongeveer 1,45 meter zijn, bijna gelijk aan een kale 18 inch velg.

je komt er (inclusief achterband) bij in de buurt als je een mbx 6-bak hebt die niet in de 5 en 6 schakelt.
80 km/h bij ongeveer 9250 toeren, 10.000 toeren dan 87.5 km/h.

de meest logische verklaring is dat je koppeling slipt.
door te strak afgestelde kabel, of motorolie voor auto gebruikt, of platen en of veren versleten.

andere verklaringen:
toerenteller is de weg kwijt,
mbx 6-bak die niet naar 5 en 6 schakelt.
(80km/h +/- 9250 toeren, en 10.000 toeren +/- 87.5 km/h

een andere verklaring kan ik zo snel niet bedenken.

bij 10.000 toeren zou je met nsr 4-bak en 17-40 ergens rond de 100 moeten halen.


als je van lage toeren houd met toch een beetje snelheid dan zou je eens een 80cc moeten proberen. duitse mbx 80 heeft 9.5 pk bij 6000 toeren. dan rijd je 80 bij ongeveer 8000 toeren en dat is makkelijk nog iets op te rekken. als je de standaard delen van zo'n mbx overzet op je nsr dan is hij ook nog eens muisstil zodat het niet eens opvalt.





Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 22-8-2024 om 3:09 uur.

Dit bericht is gewijzigd door joop2 op 22-8-2024 om 3:12 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved