Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'MTX met motor probleem' (ID 70138).
De reply is geschreven door STL (UserID 27902) op 18-8-2024 16:17.

dag Joop, allen

bedankt voor aanvulling.

het demonteren van de cilinder laat ik voorlopig achterwege, om niet meer fout te doen als goed.

wel even aan toevoegen, de motor reed wel nog toen ik hem overnam.
niet prima maar hij startte goed en kon er toertjes mee rijden. in hogere toeren ging hij inde mist inderdaad.

Nu, de truk met snelstart wat ik ook ontving was niet ok, hij start niet.

Wat ik wel reeds uitgemeten of bevindingen

- compressie ok

- spoel vonkt zie filmpje maar kan niet ordelen indien straf genoeg

https://www.dropbox....awre19i2c3o&dl=0

- bobine en spoelen ontstekingsplaat Ohms uitgemeten: ok

- positie van de ontstekingsplaat naar rechts geplaatst:

https://www.dropbox....0yfhd5fmu5p&dl=0


wel verder geen test gedaan. dus op zelfde positie het magnetisch vliegwiel terug op geplaatst.

- kabel naar bougie ok

- bougie vervangen met andere zelfdee type (zag bij de spare parts)

- omdat er ook nog een andere spoel bij zat, heb ik deze ook even uitgemeten, was nog ok. ook geplatst maar geen effect.
zelfde vonken zoals het filmpje met de andere spoel.

ik had begrepen dat hij met snelstart direct moet starten als de onsteking goed zit. wat dus niet het geval is.

Heb de snelstart via luchtinlaag carburator ingegaan en via de bougie zelf.

VRAAG:
- hoe meet ik de CDI uit, bedoel je dan met een ontstekingstester? Deze manier staat beschreven in het handboek van de MTX, maar zo een tester heb ik niet. Of bestaat er een manier om de CDI met een mulitmeter uit te meten?
- als de bougie vonkt, is de CDI dan uitgesloten om de fout te zijn?






Dit bericht is gewijzigd door STL op 18-8-2024 om 16:22 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved