Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'MTX met motor probleem' (ID 70138).
De reply is geschreven door joop2 (UserID 27903) op 18-8-2024 3:38.
ik denk niet dat je zo de oplossing zult gaan vinden.
ten eerste is de ontstekingsplaat niet vast, is verstelbaar +/- 3 graden maar dat veroorzaakt geen stotteren.
verder is de grondplaat voor mt/mb/mtx/mtx-r/nsr/mbx hetzelfde, het verschil in cilinderhoek word door verschil in magneetpositie en spiebaanpositie in de vliegwielen opgevangen.
maar nu naar de brommer:
bij een totaal onbekende staat van de motor zul je eerst moeten kijken hoe die staat is anders ben je alleen maar constant aan het raden en gokken. dat is tijdverspilling en geldverspilling als je willekeurig onderdelen gaat vervangen.
begin gewoon met demontage cilinder en controleer cilinderwand, zuiger en zuigerveren.
vervang beide krukaskeeringen, die zijn bijna altijd lek en dan trekt hij valse lucht wat tot gestotter en dan een vastloper lijdt.
demonteer de gehele carburateur, maak de sproeiers schoon, prik alle gaatjes in de mengbuis door, en vergeet de chokesproeier niet.
controleer of vlotternaald benzine doorlaat en goed afsluit.
kijk of de membraanplaatjes heel zijn en volledig afsluiten
monteer alles weer terug met nieuwe pakkingen.
meet de cdi unit door, net als de onstekingsspoel en de pick-up spoel.
meet of de bedrading tussen grondplaat, cdi en bobine in orde is.
reinig het filter in de benzinetank.
monteer de grondplaat met merkteken tegenover merkteken op carter.
controleer of uitlaat en demper niet verstopt zitten.
controleer of luchtfilter schoon is en of de luchtfilterslang heel is.
gooi er verse benzine in. 1:35-1:50
starten en met stroboscoop lamp ontstekingstijdstip controleren.
(als er verkeerd vliegwiel op zit dan zie je dat hier meteen)
afstellen van hoofdsproeier, stationair sproeier en luchtmengschroef doe je daarna.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved