Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'MTX met motor probleem' (ID 70138).
De reply is geschreven door STL (UserID 27902) op 16-8-2024 10:26.

dankuwel voor info, zeer leerrijk.

Merci om te bevestigen dat kortsluiting noch regelaar de ontsteking kan belemmeren. Ik was niet goed zeker, ik dacht dat bijvoorbeeld de bobine minder spanning zou krijgen en daardoor minder kon vonnken.

De vorige man heeft inderdaad ook gezocht aan de grondplaat.
Ikzelf heb ze nog niet verplaatst, op internet las ik dat je voor MTX de grondplaat volledig naar rechts plaatst. klopt dit.

Het is geen originele cilinder, nu een 65cc erop. Dus ik denk nog meer reden om de plaat naar rechts te plaatsen.

kan ik naast uitmeten spoelen op de plaat en positie, nog iets verifieren hier? als die 1mm fout staat, heb je dan als gevolg wel vonken maar geen startende motor? want de bougie vonkt toch wel consistent bij kicken. kan ik hier een filmpje posten misschien?

Goed idee om een startpiloot bus aan te schaffen, had ik nog niet.

Nu, graag vul ik nog even de laatste bevinden van gisteren aan.
ik heb de carb er toch eens afgehaald, eens doorgeblazen maar nog niet geopend. Mischien zat er een vuiltje in?

Na het herplaatsen draaide de motor opnieuw een 5 tal minuten om nadien het weer op te geven. Heb nog geprobeerd zonder/met luchtfilter, niet echt een verband gevonden.

wat kan je nakijken daaraan? het is of lijk op type Carb Mikuni VM20 opschuif. is een sproeier is dat fragiel is bijvoorbeeld?

alvast bedankt!
zo ken ik ineens hoe de ontsteking in elkaar zit





Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved