Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Honda nsr afstelprobleem' (ID 70128).
De reply is geschreven door Fobrink (UserID 27831) op 17-6-2024 16:36.

Hallo! Ben ik weer.

Tandwielas is niet krom gelukkig! Het gat van het tandwiel was blijkbaar zo versleten dat het scheef op de as kwam te staan.
Nieuw tandwiel erop gezet. Ik vond het nieuwe tandwiel er erg los op zitten (qua heen en weer schuiven op de as). Heb daarom ook achter het tandwiel een tandwielplaatje gezet, en er voor sowieso (en met boutjes vastgezet). Segerringetje ervoor gedaan zoals't hoort. Is het normaal dat er erg veel ruimte zit tussen de as waar hij het blok in gaat den waar de segerring zit? Ik vond het dermate veel dat ik er dus een kettingplaatje achter heb gedaan.

Ik heb de mechanical seal nog niet vervangen. Ik heb zo het idee dat dat niet "zomaar" even kan, dat het best wel een klusje is; klopt?
Zijn er andere oplossingen voor? Vloeibare pakking oid?

Heb zo'n 150km gereden en een keer wat verder door getrokken. Nu lijkt de brommert bij ca 73km te stoppen met trekken, terwijl ik er voor een tandje groter op heb gedaan. Kan het zijn dat de powerband van de uitlaat voorkomt dat hij verder trekt? Heb er nu een Tecno op zitten, die aanzienlijk korter is qua lengte, een dikkere conus heeft een een erg dun eindpijpje.
Ik vergelijk hem met de uitlaat die je kent van de foto.

De cilinder die erop zit is een Charmo 70cc gietijzer. Als ik het goed begrijp is dat laagtoerig.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved