Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Honda nsr afstelprobleem' (ID 70128).
De reply is geschreven door Fobrink (UserID 27831) op 6-6-2024 12:52.
Dank, doe ik.
Gisteren voor zover af gemaakt wat ik wilde.
-Koelvloeistof lekt niet meer door de K-seal. Zal dan geen verschrikkelijk lek geweest zijn. Ik zie wel hoe lang het duurt voordat het weer begint. Ik heb de koelvloeistof weer vervangen door verse. K-seal lijkt koperdeeltjes te bevatten. Nu gewoon weer helder sap erin.
Thermostaat eruit helpt enorm, radiator wordt nu gewoon heet, net als de cilinder.
-Ik had een kleine olielekkage aan de zijkant bij de peilschroef. Lijkt dolgedraaid. Zal een beetje loctite op de schroefdraad doen en vloeibare pakking op het eind.
-Het een Tecno uitlaat eronder nu. Minder mooi, maar wel een powerband. Trek hem er niet in met inrijden, maar je voelt hem aankomen, dan schakelen. Of het later bevalt weet ik niet. Eerst inrijden. Kan hem zo weer wisselen voor de Gianelli.
-Het leek alsof mijn spruitstuk niet vlak was. De pakking werd aan een lange zijde nat. Ikdacht er goed aan te doen om een nieuw spruitstuk te bestellen en dan ook gelijk maar een nieuw membraan. Beiden passen niet, haha. De bouten op het spruitstuk liggen te ver uit elkaar op de nieuwe, en het membraan past niet in de cilinderingang.
Pakkingen vernieuwd, kijken wat dat doen, en anders ook hier een beetje vloeibare pakking op.
-Het druppelen van de koelvloeistof bij de cilinderkop is over. Het aandraaien heeft blijkbaar geholpen.
Nu alleen nog nieuwe tandwielen en ketting.
Ik reed 72km met 15x45. Ik denk dan ik dan met 16x40 rond de 86 uitkom; eens? Voor eentje groter is plus 5km, achter 5 kleiner is plus 8.
Zou je hem na het inrijden zwaarder vertanden, of zou je dat juist nu doen? Denk erover om het later te doen zodat de cilinder het nu makkelijker heeft en ik hem dus niet zwaar hoef te belasten.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved