Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Wok keuring bandenspanning scooter ' (ID 70129).
De reply is geschreven door BMV062 (UserID 27714) op 1-5-2024 10:54.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nicesurprice
[...]
Niet direct voor brommerts.
Maar voor bv het ijken van een tachograaf.
Elke band heeft een minimale en maximale spanning.
Dat is een veiligheids issieu.
Maarrrr en hier komt t wsl vandaan.
Als we wisten dat een truck te hard liep kon je de bandenspanning laten zakken zodat je afrol afstand korter werd.
Je truck viel dan plots wel binnen de tolleranties.
Is ook de reden dat je bandenmaat is genoteerd op je type goedkeuring.
Want de volgende stap was dus kleinere wielen eronder.
Dus nu voor elke meting.
Word de banden maat gechecked en word de bandenspanning gecontrolleerd.
1 van de 2 niet goed wordt t gezien als tamperen en is een afkeur.
dat is de enige reden welke bij mij opkomt.
Ja precies, dat zou ik inderdaad nog snappen maar als je een scooter technisch vlak voor een rollerbank meting veranderd lijkt me dat niet zo eerlijk, uit eigen ervaring kan dat zo 3-4 km schelen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved