Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Probleem met AM4 motor die niet (goed) wil lopen.' (ID 70018).
De reply is geschreven door monza (UserID 11199) op 4-8-2022 22:25.

Allereerst, een Classic is geen RedRose, maar de "Natural evolution of the Red Rose concept" zoals dat zo mooi op de tank staat.
Classic heeft monoshock, alleen een kmteller, AM-motor.
RedRose heeft gewone dubbele veren achter, toer-enkmteller en een RV blok.

Benzine in het carter gebeurt alleen als de benzinekraan open is blijven staan als de brommer uit is.
Vlotternaald sluit niet netjes af.
Al eerder een nieuwe naald erin, dit gaf helaas niet het gewenste effect.
En bij de "ouderwetse" koperen vlotters, of kunststof met een koper plaatje, kon je de hoogte wat aanpassen, maar met deze "full plastic" dingen is dat een beetje een dingetje

Vandeweek in de avond weer ff klooien.
Bak-olie bleek dus bijna op.
Raar, want vorig jaar ververst bij aanschaf (was toen ook bijna op, maar ook echt gruwelijk oud).
Ik heb nooit "boven een plas olie" geparkeerd, ofwel nooit lekkage eronder gezien.
Ergens vreet hij dat dus op.

Weer starten, raar bijgeluid tijdens het starten.
Vliegwielkap eraf, zit het vliegwiel los . . . .
Moer eraf gehaald, zat geen borgringetje ofzo tussen.
ALdus tekeningen hoort dat blijkbaar niet.
Hoop dat de krukastap niet teveel vernield is.
Maar: blijkt dus de vliegwielspie gebroken.
In de lengte gesplit . .. . .

Dat kan e.e.a. verklaren, want als het vliegwiel verdraaid, verschuift het ontstekingstijdstip
Bij de lokale landbouwmechanisatietoko een aantal spietjes gescoord.

Iemand een idee op hoeveel Nm dat vliegwiel vast moet ?
Is dat gewoon oud-hollands "kwartslag voor breken, en dan een tikkie toe " of weet iemand de waarden.?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved