Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Mh ryz accu aansluiten' (ID 69826).
De reply is geschreven door Mhryzfazant (UserID 27190) op 4-3-2021 17:20.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Ik vat even samen :
als je een dashboardlampje tussen de witblauwe en witrode hangt is je schakeling terug origineel en moet ze werken.
Ik heb ook gezien op je schema dat je spanningsregelaar/relais wel degelijk massa maakt ergens.
De paarse en bruine draad maken hoogstwaarschijnlijk ook massa aan de massa van je spanningsregelaar.
Zorg eerst dat dit werkt, dan weet je dat je een goede massa hebt. Kost niets.
Mogelijk kan je de lampjes van je koso werkend krijgen door een voorschakelweerstandje (de weerstand van 2 parallele knippers van 10W) (even uitgerekend 7,2 ohm) voor het dashboardlampje te schakelen.
Nogmaals sorry dat ik niet in één keer alles doorzie, electra is puzzelen altijd.
Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 3-3-2021 om 23:00 uur.
Geeft niks hoor vind het wel leuk om een beetje te rommelen, ik ga die bruine en paarse weer normaal aansluiten en de relais/spanningsregelaar direct op me frame plaatsen, hoe kan ik controleren of de massa dan goed is eigenlijk? En nog een vraag als ik die weerstand dan voor de km teller zet, dan zou die het dus moeten doen? Want als ik het goed begrijp zijn wit/blauw en wit/rood allebij plussen die continu stroom geeft en de schakelaar zet dan 1draad om naar - waardoor het dash lampje brand (origineel) en de paarse en bruine zijn dan ook + en daardoor gaat dus een kant van de knipperlichten branden ofzo? En wat dan de storing betreft is het denk ik dat t 2 plussen zijn die naar een lamp gaan met een massa, dus die plussen geeft continu stroom waardoor die dus random brand/knippert bij t rijen wat die nu doet. En wat doet die weerstand dan eigenlijk om het goed te maken? En volstaat deze weerstand?
https://www.caferace...pperlichten-10w.html
Dit bericht is gewijzigd door Mhryzfazant op 4-3-2021 om 17:32 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved