Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '21mm carburateur op 50cc' (ID 69832).
De reply is geschreven door kiris (UserID 27072) op 24-2-2021 19:10.
een goed ontworpen verbrandingskamer kan soms ook wonderen verrichten.
dus de juiste compressie met de juiste squish afstand.
en zoals gezegd een hoge luchtsnelheid en natuurlijk een passende uitlaat.
welke merken en types je dan moet hebben is niet zo 1,2,3 te zeggen.
dat is echt een kwestie van uitproberen, of onderdelen op maat laten berekenen en maken.
ik heb voor mijn nsr blokken vhm cilinderkoppen, met verbrandingskamers die ik heb laten berekenen voor elke specifieke cilinder, dat maakte echt heleboel verschil. zelfs de sloomste cilinder die ik had werd een stuk sterker onderin.
trekkracht bij lage toeren en toch een hoge topsnelheid is vaak een combinatie die niet samen gaat.
koppel haal je ook met zo lang mogelijke slag, en zo groot mogelijke cilinderinhoud.
vergelijk maar een simpele dr80 cilinder met een originele 50. de poorthoogtes zijn niet echt veel verschillend maar de cilinderinhoud doet echt een hoop.
en wat maakt de topsnelheid uiteindelijk uit? een veel hogere boete als je gepakt word.
ik heb 10x liever een wheelie machine die 80 loopt dan een toerenjanker die 120 loopt.
vroeger crossten we veel met honda mt, 70 malossi of fast arrow kopie er op en gaan met dat ding, tot we bijna allemaal een origineel mt 8 blok hadden, toen had niemand meer zin in zo'n malossi omdat de 80 stukken prettiger reed in het veld en alles veel langer heel bleef.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved