Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Tandwielverhouding brommer' (ID 69810).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 4-1-2021 18:39.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Brommerdude2004
[...]


Dat zou ook betekenen dat als ik zo'n A-merk cilinder er onder zet, dat hij ineenkeer stukken harder loopt. Om hem weer normaal te laten lopen zou ik dus dan een prop in de uitlaat moeten zetten en dan een andere tandwielverhouding? Aangezien ik nog 16 ben en er geen bakken met geld uit de lucht komen vallen zou het dan slim zijn om eerst een andere uitlaat te pakken die tegen origineel aan zit en dan na een kilometertje of 4000 een nieuwe cilinder te pakken en dan gelijk een A-merk er onder gooien?



Klopt, dan zul je hem ook moeten begrenzen met een prop. Die cilinders die ik noemde zijn gelijk aan origineel, welke ook begrensd zijn op de uitlaat vanuit de fabriek.
Ook de originele uitlaat heeft een prop nodig, dat geld zou ik in je zak houden.

Je kunt gokken dat deze China cilinder 4000 km mee gaat. Vindt je het alleen heel erg als ik gok van niet

Komt bij, als een cilinder kapot loopt (en dan vooral die slechte China cilinders) dan heb je kans dat het helemaal vast slaat en heb je ook een krukas stuk met alle extra kosten van die daar bij horen.

Als de rest van de brommer echt goed lijkt (balhoofd enz enz enz) zie ik geen reden om hem te laten staan, maar ga er wel van uit dat je met die cilinder een keer aan de beurt bent en dat zo'n cilinder gewoon €140 kost excl montage.

Het mooiste is als het gewoon goed en betrouwbaar moet zijn je een brommer koop met een originele cilinder en uitlaat.
De cilinder staat dat het Minarelli logo op de zijkant (driehoek met een klein driehoekje/streepje dr door, google maar).

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-1-2021 om 18:41 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved