Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Tandwielverhouding brommer' (ID 69810).
De reply is geschreven door Brommerdude2004 (UserID 27101) op 4-1-2021 18:30.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Ik ken het merk niet (en ik heb meer dan 100 AM6 blokken gereviseerd).
Dat zegt al wel dat het geen A-merk is.
Nu heb ik het even gegoogled.
Ze zitten in prijs rond de €50,- samen met DMP, SP en al die andere China/Taiwan cilinders.
Ze lijken er ook 1 op 1 op dus ga er maar van uit dat dat een 13 in een dozijn China cilinder is.
De kwaliteit daarvan in mijn ervaring...
Tsja, beetje Russisch roulette met 5 kogels. Sommige zijn best goed, heel veel zijn prut. Levensduur tussen de 1000 en 8000km meestal. De meeste zo traag als wat, sommige een stuk vlotter. Zegt heel veel over de kwaliteit dat ze allemaal anders zijn.
Zou een goede verklaring zijn dat hij zo traag is
Ikzelf zou er de brommer niet perse om laten staan als de rest er goed verzorgd uit ziet, maar de prijs moet wel goed zijn. Ik zou er rekening mee houden dat de cilinder het eeuwige leven niet heeft en als je er elke dag mee naar school/werk moet zou ik hem zelfs preventief vervangen voor een A-merk.
Ik zou dan voor standaard gebruik gaan voor een Top Performance Zwart (klinkt raar, maar is gelijk aan standaard) of de DR50, exact gelijk aan de TP Zwart. Zitten zo rond de €140.
Dat zou ook betekenen dat als ik zo'n A-merk cilinder er onder zet, dat hij ineenkeer stukken harder loopt. Om hem weer normaal te laten lopen zou ik dus dan een prop in de uitlaat moeten zetten en dan een andere tandwielverhouding? Aangezien ik nog 16 ben en er geen bakken met geld uit de lucht komen vallen zou het dan slim zijn om eerst een andere uitlaat te pakken die tegen origineel aan zit en dan na een kilometertje of 4000 een nieuwe cilinder te pakken en dan gelijk een A-merk er onder gooien?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved