Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Puch Maxi loopt net niet hard genoeg' (ID 69793).
De reply is geschreven door RedPuchMaxiS (UserID 27126) op 9-11-2020 18:10.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
je zou wat met de ontsteking aan de gang kunnen gaan.

ontstekingstijdstip op 14 graden voor bovenste dode punt en dan langzaam verder tot max 17 graden, wel uitkijken dat ie niet te heet word.
contactpunten ongeveer 0,44mm open.

verder zou je andere koppelingsveren kunnen gebruiken zodat ie bij hoger toerental aangrijpt. lees vaak dat ze koppelingsveren van een kickstart model gebruiken.

en je kunt het dichte gaasfilter in je filterbakje vervangen door eentje met wat meer doorlaat of een stukje grof filterschuim, en dan grotere sproeier.

natuurlijk ook controleren wat je squish afstand is en wat nu je compressieverhouding is. als die erg laag is en de squishafstand is te groot dan wil ie ook niet echt vermogen leveren.

ook belangrijk: bij snelle cilinders voor puch komen de spoelkanalen vaak niet overeen met het carter, dus met een dremel oid. zorgen dat de cilinder en carter kanalen goed op elkaar aansluiten.
is makkelijk te zien dmv de airsal voetpakking op het blok te leggen dan zie je waar je wat weg kunt halen.
hetzelfde geldt voor de aansluiting tussen inlaatspruitstuk en cilinder.



Dit bericht is gewijzigd door kiris op 9-11-2020 om 15:17 uur.



De spoelpoorten van het carter zijn inderdaad kleiner dan deze van de cilinder, maar zodra ik deze op maat maak heb ik dan geen grotere carburateur nodig?

Voor de rest heb ik van de ontsteking en squish afstand niet echt verstand dus begin ik er liever niet aan.

Nou had ik nog zitten zoeken en vroeg ik mij af of ik met bijvoorbeeld de standaard 28 mm uitlaat ook deze snelheid haal in plaats van de nu gebruikte 22 mm uitlaat?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved