Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'MBX 125f' (ID 69783).
De reply is geschreven door kiris (UserID 27072) op 23-10-2020 0:13.

ik denk dat je met de originele cilinder ook best ver kunt komen als je de uitlaatpoort wat zou kunnen verhogen, evt de cilinder hoger zetten dmv een ophoogplaatje, beide afhankelijk van wat de originele poorthoogtes zijn.
de squish verlagen (die zal origineel best groot zijn) en de compressie aanpassen.
dan kun je nog wat kleine dingen doen zoals carbon membraanplaatjes maken, en evt een snelle uitlaat voor een nsr aanpassen.

de malossi en athena cilinders voor nsr zijn ook niet je van het qua vermogen, dat valt best tegen. ze moeten het eigenlijk alleen hebben van een iets veranderde poorttiming en vooral de grotere inhoud.

leuk dat je een mbx 125 hebt , moet zelf bekennen dat ik ze alleen uit folders en de boeken van vroeger ken. de nsr zie je heel veel afhankelijk van welke landen je komt en daar is het aparte wel af wat vooral ook aan de prijzen te zien is. bij mij in de buurt gaan die vanaf 800 euro met 15000 km en vaak krijg je er dan nog een reserve nsr voor onderdelen bij. dan is een mtx of mbx toch wel 100x leuker.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved