Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Yamaha TZR 50 naar 125' (ID 69681).
De reply is geschreven door Nicesurprice (UserID 26139) op 2-10-2020 12:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kiris
hou er wel rekening mee dat alles wat de RDW aan de telefoon en in emails zegt en schrijft geen bindende uitspraken zijn en ze dus altijd bij de daadwerkelijke keuring kunnen afwijken van wat een rdw medewerker eeder gezegd heeft.

ik heb dat zelf al regelmatig meegemaakt bij het keuren van auto's.

als het mogelijk is probeer dan met de keurmeesters zelf te overleggen voordat je gaat ombouwen. dit is lastig omdat het bij de rdw officieel altijd via bijvoorbeeld het kantoor in zoetermeer gaat waar iedereen steeds wat anders zegt.
wat op maandag OK is is op dinsdag weer niet OK, en wat op donderdag helemaal niet kan dat kan op vrijdag wel weer. keurmeester piet vind het prachtig en keurmeester henk weigert te keuren omdat hij het onveilig vind.

hoe ouder het voertuig, hoe makkelijker het is, dat is wel zo.
en als er van de brommer ook een motor variant is dan is het keuren vaak wel makkelijker. zoals een MB/MT/MTX5 met MB/MT/MTX8 blok.

maar van tzr50 naar 125 denk ik dat ze uiteindelijk toch heel bokkig gaan doen. ik heb zelf een project gehad, van lichte motorfiets naar bromfiets wat op de schroothoop is beland omdat eerst wel alles kon maar na ombouw uiteindelijk toch niets kon bij de rdw en dat heeft veel geld gekost.

succes met je project.

p.s. om het simpeler te maken zou je zoals ze vroeger in duitsland deden gewoon de topsnelheid van de originele motor en cilinder iets verhogen, dat ie onbegrensd is en dat gewoon als motor keuren.
dan kun je daarna een grotere cilinder gebruiken, of een ander blok monteren. officieel moet je dat dan weer laten keuren maar daar kraait vaak geen haan naar. (alleen verzekering kan dan moeilijk doen als een ongeval te wijten is aan de ombouw).






Klopt.
Deed vroeger wat chassisbouw dus we kennen de grappen en grollen.
De meeste info welke ik nu heb komt vanuit de wetgeving omtrent dit onderwerp.
En we hebben gesproken met de persoon welke de keuringen uitvoert.
Yamaha geeft de TZR als 80 125 en 250 cc geleverd om de holomigatie voor de racerij rond te krijgen.

Natuurlijk zijn er verschillen in de uitvoeringen, ik beweer dus niet dat al deze uitvoeringen het zelfde zijn.
Daar de Honda's ook moeiteloos door de keuring komen voorzag men geen probleem met de TZR.

We gaan het mee maken.
heb eerst wat andere zaken te regelen.
Moet ook nog ff herstellen van een operatie.
Ik hoop dit jaar de zaak op kenteken te hebben.
Vandaaruit kijken we verder,




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved