Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Aankoopkeus' (ID 69621).
De reply is geschreven door Rob777 (UserID 26621) op 26-7-2019 0:14.
Hi.
Als ik geld voor een nieuwe had zou ik nieuw kopen.
Dan weet je zeker dat een vorige eigenaar em niet verziekt heeft.
Maar ook omdat ik hem dan jaren zou gebruiken..dat zal bij jou niet het geval zijn begrijp ik.
Wat financieel gezien verstandiger is durf ik niet te zeggen..een nieuwe brommer gaat heel snel in waarde achteruit..maar onderhoud je em ( bewijsbaar ) goed dan zou je ongeveer dat bedrag van 1500 moeten kunnen krijgen..hopelijk, denk ik, ligt ook aan je km stand op dat moment, na hoeveel jaar je em weer doorverkoopt..merk speelt ook kleine rol.. etc etc.
Ik heb zelf 1500 betaald voor een Aprila uit 2012 met 14k..wel met onderhoudspapieren ( wat nog steeds niet heel veel zegt over hoe er mee is omgegaan maar het is iets )
Is wel duurder in aanschaf, voor een nieuwe betaal je snel 4100 of meer.
Als je denkt dat je handig genoeg bent om simpel sleutelwerk zelf te kunnen ( leren ) dan is een tweedehands waarschijnlijk ( als je geen afgeragd wrak koopt ) voordeliger.
Zeg dat je in de tijd dat je ermee rijdt voor een 400 euro aan nieuwe dingen moet kopen..en dat is erg ruime inscahtting denk ik..en je er de helft voor terugkrijgt als je em weer verkoopt ben je 950 eu kwijt ( 1500 + 400 : 2 = 950 )
Een nieuwe 1500.
Ongeveer..om en nabij..denk ik.
Maar wil je niet sleutelen zelf dan zou ik voor nieuw gaan..brommermonteurs zijn niet goedkoop.
Hoe erg is die tweedehandse opgevoerd trouwens..hoe hard gaat het ?
Is ie echt opgevoerd of alleen ontgrensd ?
Merk/type nieuw en 2ehands ?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved