Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'yamah TZR 70/80cc setup' (ID 69367).
De reply is geschreven door PRO TUNING (UserID 2914) op 16-5-2017 13:50.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
Jullie denken beide soort van in de verkeerde richting.

Rossi46: Het membraan opent doordat de zuiger omhoog gaat. Dan vergroot hij je carter en zuigt hij dus aan. Wat ik zo hoor wat je pa van plan is werkt niet. Dat was met zijn oude zuiger gestuurde blokje.

Pro Tuning: Je kunt de zuiger aan de bovenkant wat schuin maken waardoor je je poort timingen veranderd. Ongeacht welk type inlaat. Net alsof je je poorten hoger maakt zegmaar.
Echt netjes is het niet, maar ik heb er best leuke resultaten mee bereikt op een straat brommer. Geen testbank uitslagen nog. Maar in acceleratie meetbare resultaten van 14 sec naar de 80 naar 8 sec. Veel agressiever in het gebied tussen de 9000 en 11500 toeren.

Moet je het wel netjes uitvoeren. Strak met de poorten mee, niet te ver gaan (zuigerkroon verzwakt). + je timingen moeten nog bij de rest van de cilinder en uitlaat passen.

Komt wel wat bij kijken wil je t netjes doen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 13-5-2017 om 22:31 uur.



Rossi46 heeft het over de onderkant inlaat aanschuinen

Als je de zuiger aan de bovenkant bewerkt naar hoeveel graden uitlaat - spoeltiming ga je dan ?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved