Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'yamaha TZR probleem' (ID 69363).
De reply is geschreven door Rossi46 (UserID 26238) op 5-5-2017 13:16.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Ken er genoeg die zuigerveren verslijten bij het leven, oa door verkeerde afstelling, verkeerde smering, doorrijden met andere problemen zoals een vervuilde carb/luchtfilter, of gewoon onbenullig jagen met een koude motor.

Maar hoeveel werk is het nou om je zuigerveren te controleren, men koopt alvast een pakkingset (kun je er sowieso nooit genoeg van hebben), tap de kvs af, trek de kop er af, trek de cilinder er af, peuter de zuigerveren van de zuiger, leg ze in de cilinder, voelermaatje om de slotspeling te meten, kijk vervolgens in het handboek/internet wat de tolerantie is. Zonodig kun je dan nog stappen ondernemen.

Zelfs als je 2 geamputeerde linkerhanden hebt, kun je met alle FAQs op het internet en een beetje ellebogenvet zo'n ding goed uit elkaar halen, in plusminus 1 a 2 uur.


Aan technische kennis om de zuigerveren te controleren/vervangen heb ik geen tekort, ik heb alleen geen voelermaatje(of m'n vader moet er een hebben liggen), het is alleen dat ik dan voor de tweede keer in twee maanden m'n halve brommer uit elkaar moet trekken om iets te vervangen. Als ik dit twee maanden geleden had geweten was dit echter geen probleem geweest.

De compressie is trouwens wel goed, hij klimt moeiteloos in toeren alleen als het koud of regenachtig weer is stottert ie een beetje tussen de 8k en 9k toeren maar als je het gas iets terugneemt totdat het gestotter stopt trekt ie gelijk door tot de 10k toeren


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved