Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Pitbike 125cc soort olie uit de uitlaat?!' (ID 69128).
De reply is geschreven door PRO TUNING (UserID 2914) op 25-5-2016 10:26.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Wat een gezever, wat word ik soms moe van je zogenaamde technische kennis. Ik geloof best dat je goed bent met opvoeren van spul, maar je geeft nu een niet onderbouwd advies welke ook nog eens verkeerd is.
Tevens is 10w60 veel te dik voor de originele oliepomp/oliesproeiercombinatie, krijg je een veel te hoge oliedruk mee/je sloopt je oliepomp. Tevens heeft de honda(kloon) ook een centrifugaalfilter in de koppeling zitten, welke bij gebruik van te dikke olie een olietekort kan opleveren bij bijvoorbeeld een koude start.
Tevens adviseerde honda vroegâh sae20 en sae30 in de tijden van de oud type blokken, afhankelijk van het weer, en sinds de multigradeolie adviseerd honda 10w40.
De huidige specificatie van de actionolie overtreft alle specificaties die honda toen der tijd voorschreef voor zijn blokken. Dus het voldoet prima, als jij dure olie in je blok wil gooien terwijl dat niet nodig is, prima vooral doen!
Tevens maakt het ook geen zak uit of het blok water/lucht/oliegekoeld is, hooguit voor de levensduur van de olie. Maar gezien die bamiblokken zelfs bij zware belasting onder de 110 graden blijven, is er amper sprake van degradatie door te hete olie.
Dus prima als je wat zinnigs te melden hebt, maar zonder argumenten een waardeloze opmerking plaatsen (zoals je vaker doet) slaat nergens op.
Ik baseer mij voornamelijk op persoonlijke ervaring en ervaringen van verschillende mensen (waar ik al leuke discussies mee heb gehad) in de honda 4taktwereld, waarvan ik zeker weet dat ze meer ervaring hebben met de honda(klonen) dan jij.
Verdiep je maar eens in de materie van olie dan begrijp je mijn uitleg
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved