Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'SMEEKBEDE' (ID 69045).
De reply is geschreven door Viertakt (UserID 14106) op 14-3-2016 23:36.

Ik heb toevallig wel eens van Ryger gehoord, had alleen géén idee wat ze deden. (Ik woon 6km van Almelo af) grappig.

Die mcd twist motor klinkt in theorie wel mooi, maar ik ben erg benieuwd in hoeverre zo'n blok olie verbruikt, wat momenteel een groot heikelpunt is bij emissies.

Je blijft namelijk zitten met het feit dat je een oliefilm op je cilinder wil hebben, nu wordt bij een 4ploffer voorkomen dat er olie in de verbrandingskamer komt dmv een olieschraapveer.

Ik heb echter geen idee hoe je dit wil doen als je ook nog te maken krijgt met spoelpoorten, want dan zou een olieschraapveer niet werken.

Als ze daar een oplossing voor hebben, dan lijkt dat naar mijn inziens een erg goed concept.

Echter, de weinige imformatie wat er nu is mbt deze motor, geeft mij wel de twijfels over de complexiteit van de motor. Er zijn in het verleden namelijk al erg veel concepten geweest die in de theorie veel efficienter zouden zijn dan een 2 of 4 takt, maar in de praktijk gewoon niet practisch en rendabel bleken. Een groot voorbeeld wat ik wil noemen is bijvoorbeeld de wankelmotor. Dat zou namelijk de 'otto killer' moeten zijn.

Ik denk al met al het een mooi concept is, maar niet iets wat wij onder ons bromfietsje gaan knopen. Naast het feit dat het mij te complex lijkt, is de electrofielenlobby mbt electrische scooters gewoon erg hard bezig om de verbrandingsmotor in het algemeen te demoniseren. Dus ik denk dat de ontwikkeling mbt verbrandingsmotoren voor bromfietsen zeer spoedig ten einde gaat komen.(competitie en races daar gelaten)

Maar ja, ik vind het allemaal erg intressant, en bovendien gaaf hoe druk ze nog zijn om alles uit 2takten te persen.

Echter blijf ik bij mijn standpunt dat de tweetaktmotoren bij bromfietsen niet meer te redden zijn, en dat ze ook behoorlijk aan de gang moeten met de huidige geknepen 4taktmotoren.

Uiteindelijk heb ik nog even getekend tegen het voorstel, omdat naar mijn inzien er gestimuleerd moet worden op schonere motoren, maar dit plan is in mijn ogen niet de oplossing.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved