Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Tzr is nogsteeds niet goed na vervanging krukaskeering' (ID 69041).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 11-3-2016 22:20.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Benzine met een laag octaan getal bevat meestal veel methanol, terwijl de 102 octaan geen methanol bevat.

Bij benzine met veel methanol is het verbruik veel hoger, dus het prijsverschil heft mekaar dus op.


Even er van uit gaande dat dit zoveel is dat het merkbaar is zul je ook je brommertje opnieuw moeten afstellen en kom je weer aan het kloten als je ergens wilt tanken waar je geen hoger dan 95 kunt tanken.

Ik geloof er verder ook niks van dat het meer dan 10% zuiniger (ongeveer het prijsverschil hier bij de firezone) is dus je zult hoe dan ook duurder uit zijn.

En als euro 95 zo slecht zou zijn had heel brommerend nederland wel een probleem wat niet zo is.

Ook dat gedoe over smeermiddelen vind ik ik flink opgeblazen voor een relatief standaard brommertje. Ik heb meer dan 20k gewoon de goedkoopste peut die je kant en klaar bij het tankstation koopt getankt zonder problemen te hebben.

In beide hoef je dit probleem echt niet te zoeken.

@ Xephos, alle benzine is tegenwoordig ongelood.

Met een slagmoer sleutel krijg je enkel de moer los, maar het vliegwiel nog niet gezien die conisch vast zit.
Die ontsteking die je op de foto ziet is std AM6 met verstelbare grondplaat. Deze wordt bijna niet meer gebruikt (tegenwoordig gewoon gefixeerd).
Verder heb jij een Yamaha en dus een 12 spoels ontsteking waar ook niks aan te verstellen is.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved