Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Wat is en was het wettelijk vermogen snor- en bromfiets kW???' (ID 68880).
De reply is geschreven door vol_gas (UserID 23493) op 4-11-2015 10:42.

Hallo,

Hartelijk dank voor de antwoorden.
Ik probeer er achter te komen wat nu de wettelijke regels waren en waarnemer deze zijn veranderd omtrent het vermogen van snor- en bromfietsen.

De oorspronkelijke technische eisen voor de snorfiets:
“Er zal slechts een automatische koppeling en een vaste overbrenging zijn toegestaan tussen de motor en het achterwiel. Het maximumgewicht van de snorfiets zal niet meer mogen bedragen dan 50 kilogram . De snorfiets zal voorzien moeten zijn van een zogenaamd doorstapframe. Het maximumvermogen van de motor zal niet meer dan 1 pk (0,7 kW). mogen bedragen. Aan de geluidsemissie van de snorfiets zullen zeer strenge eisen worden gesteld. Het oppervlak van de effectieve doorsnede van de inlaatopening van de cilinder zal gehard moeten zijn. Een ander wellicht even belangrijk aspect van de keuringseisen zal zijn, dat de snorfiets zodanig moet zijn ontworpen dat deze ook het uiterlijk heeft van een rijwiel met hulpmotor. Om deze reden moeten de eisen ten aanzien van het maximumgewicht en het doorstapframe als essentieel worden gezien”
Tweede Kamer, zitting 19 februari 1976
http://resolver.kb.n...1976%3A0000632%3APDF

Dit is er dus niet door gekomen toen der tijd.

1985 werden de verplichte trappers afgeschaft.
1997 Vrmogen mag 4.5Kw zijn i.p.v 1,5 KW?????????????????
Tussen 2006-2009 snelheid brommer meten i.p.v vermogen.

Kan nergens vinden van op "die" datum is de regelgeving veranderd.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved