Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Honda vliegwielen met verschillende spiebanen' (ID 68770).
De reply is geschreven door WestlandMB (UserID 18664) op 27-7-2015 19:53.

Inmiddels maar gekozen voor de veilige manier volgens het honda handboek.

Bijpassen mt/mb vliegwiel met goede spiebaan gepakt en goede ontsteking met ori grondplaat.

Met de lamp als volgt gecontroleerd:
"Het tijdstip is correct, wanneer bij 3000 tpm het F-teken (d.i. 19 +/- 3": vó:ó BDP) tegenover het cartermerkteken staat. Controleer ook, of tussen 8500 en 9500 tpm het cartermerkteken tussen de verlatingsmerktekens op het vliegwiel staat"

Oftewel met 3000 tpm stroboscoop lamp op het vliegwiel en kijken of het streepje bij het F teken gelijk is met het carter streepje. Om goed zichbaar te maken heb ik een streep er op gezet met een zwarte markeerstift. Eigenlijk best eenvoudig.

Toch loopt hij met een vroegere ontsteking (snelle grondplaat) iets fijner en gaat hij mooier door de 6000 toeren dip heen, alleen zal hij in de lage toeren denk te vroeg ontsteken waardoor ik mogelijk een gat in me zuiger brand.

Morgen ga ik met de brommer op vakantie richting Duitsland, dus laten we maar hopen dat alles goed gaat


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved