Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Honda vliegwielen met verschillende spiebanen' (ID 68770).
De reply is geschreven door WestlandMB (UserID 18664) op 19-7-2015 22:50.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Zou het kunnen dat het vliegwielen voor MT en MTX zijn ? Want deze hebben een andere hoek waaronder de cylinder staat.

Ik floep er weer wat uit


Dat lees ik meer op het forum, maar tegelijkertijd lees ik dat de spiebaan op elke krukas zit op het bovenste dode punt, waardoor de stand van de cilinder niet veel zou uitmaken.

Ook zouden de zogenaamde vervroegde vliegwielen van nsr of mbx afkomstig kunnen zijn. Morgen ga ik eens met de stroboscoop kijken. Het lijkt er op dat de 6000 toeren dip (van het verlaten van de onsteking) is op te vangen door de ontsteking flink te vervroegen, maar dat zal dan alleen op 6000 toeren goed werken. Daarvoor en daarna zal hij dan veel te vroeg staan en mogelijk een gat in de zuiger branden.

Iemand nog ervaringen met het aantal mm's voorontsteking? 1,2mm lijkt mij goed, maar het kan natuurlijk dat iets vroeger/later fijner kan rijden i.c.m. een hm167 cilinder.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
Vliegwiel 1 en 3 zijn nsr vliegwielen. Dat de spie daar anders in staat klopt, want de hoek waaronder de cilinder op het blok staat is ook anders.




Vliegwiel 1 geeft op de mb geen toeren dip, maar mogelijk te vroeg in de lage en hoge toeren, middengebied (6000) gaat goed. Op dit vliegwiel staan ook op de zijkant de tekst: "257". Vermoedelijk dus NSR.

Ander vliegwiel wat niet op de foto staan is hetzelfde als vliegwiel 1 maar heeft de spiebaan later staan. Staan Mitsuba Japan GF3 op en verder niks. Deze zal denk origineel zijn?

Wat vreemd eigenlijk dat voor nsr en mt verschillende vliegwielen zijn gemaakt.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 19-7-2015 om 22:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 19-7-2015 om 23:01 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved