Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Ben op zoek naar een 70cc cilinder voor Honda NSR' (ID 68724).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 4-6-2015 14:47.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RiejuRonnie
70cc heeft idd meer trek kracht dus dan kan je tandwiel verhouding veranderen. maar als je lange afstanden wilt gaan rijden zou ik een gietijzer cilinder halen geen aluminium.
gietijzer heeft veel koppel bij lage toeren meestal en is vaak een wat laag toerige cilinder. zeggen ze maar mijn cilinder ( gietijzer DR80cc) maakte ook nog dik 12.000 toeren.
ik ben niet bekend met cilinders voor honda. maar weet wel dat malossi meestal na paar duizend kilometer cilinder/ zuiger moet vervangen
Onzin wat je hier vertelt.
Het toerenverloop heeft te maken met de poorttimingen, niet met het materiaal. Verder gaat de powerband van jouw cilinder tot ca 10500 tot 11000 toeren, daarboven is overtoeren. Dit valt onder laagtoerig in 2 takt brommer gebied.
Malossi is ook voor AM6 gewoon prima, het ligt aan de sjonnies die er mee rijden dat het zo snel slijt.
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 4-6-2015 om 14:47 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved