Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'puch maxi loopt niet goed' (ID 68443).
De reply is geschreven door bjkamstra (UserID 25413) op 10-5-2015 9:30.

als je met gasveer het veertje bedoelt die tussen de deksel van je carb en je gasschuif zit dan is dat normaal... die veer zit altijd scheef omdat de gaskabel die er doorheen loopt niet in de midden maar juist uit het hart van je gasschuif zit gehaakt... en aangezien er spanning op staat doet de veer de rest... niks aan de hand dus..

je gasnaald kun je verstellen door je gaskabel uit je gasschuif te haken en dan de naald uit je schuif te halen en dan het borgje die bovenin zit omhoog of omlaag te zetten... maar zou er niks mee doen als ik jou was... want door de naald te verstellen verander je de brandstof/lucht verhouding ten opzichte van je gashendel positie... dit heeft meestal vrij een groot effect in de vorm van nog beroerder lopen of soms gewoon helemaal niet eens meer starten willen... daarom zeg ik mooi afblijven... ja je kunt wellicht controleren of het borgje op de gasnaald in de middelste stand zit en niet bovenin of onderaan zit.. en anders even veranderen en niet meer aankomen... vervolgens gewoon afstellen met sproeiers zoals het hoort...

verder ligt je probleem denk ik niet hoofdzakelijk aan een verkeede afstelling maar doet je uitleg mij vermoeden dat de puch een geruime tijd mogelijk niet is gebruikt... hierdoor heeft ie mogelijk roest opgelopen in de tank wat intussen los is gekomen door de benzine en dus op die manier alles doet verstoppen... dat verklaard de onstabiele afstelling en waarom hij soms gewoon ophoudt en het later weer gewoon doet... ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat dat het is... zou heeel mischien de condensator in je ontsteking ook nog kunnen zijn maar gok echt op roest in je tank... dus je carbu weer even schoonmaken, je tank met schone benzine doorspoelen totdat er geen vuil/roest meer in zit... ik zou een nieuw benzine kraantje erop zetten met een nieuw stukje slang en zon klein transparant benzine filtertje er tussen doen... dan kun je ook zien of er nog vuil inzit ja of de nee... en verder gok ik dat een sproeier 66 of 68 met jou setup denk ik wel de juiste moet zijn...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved