Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Betrouwbaar fietsje' (ID 68591).
De reply is geschreven door WestlandMB (UserID 18664) op 10-2-2015 19:55.

Nieuw is lang niet altijd slecht....

Ben zelf nooit erg fan van zundapp of kreidler geweest, het zijn mooie klassiekers, maar best duur en is vaak niet zo zuinig en schakelt vrij lomp (grote slag)

Zelf vind ik nog steeds mijn mb lekker rijden, nsr is qua wegligging nog beter, maar ook best iel. Een mbx is dan weer wat breder.

Verder ook tsx gereden, zowel het motorblok als het gehele frame met vering zijn ze echt onwijs degelijk, alleen zijn er wat minder onderdelen van te koop.

mtx zoals jb1 zegt is ook prima, dan zou ik voor een mtx-r / mtx-sh kijken met waterkoeling. Vaak hebben ze alleen wel enorme speling op de pro-link bussen, maar dit is ook wel te reviseren. Verder rotte de frames bij een mtx weg op het punt voor het blok.

Gebruik zelf me mb voor dagelijks vervoer en dat gaat prima. Blok heeft wel zwakke punten, maar als je een goede cilinder/carb/uitlaat setup hebt en alles netjes warm rijdt gaat het prima. Verbruik is bij mij ook 1:35 met oliepomp en 6 bak. Vermogen ook zat.

Ik zou gewoon kijken wat je mooi vind, daarnaast is zundapp kreidler en zelfs yamaha suzuki en honda gewoon wat duurder omdat ze iets ouder/klassieker zijn. Een afgeragde mt met kenteken betaal je zomaar 400 euro voor, dan is een aprilia een betere keus.

Het is alleen een beetje moeilijk oordelen, iedereen zal hier zijn eigen brommer/merk voorstellen


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved