Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen topic deel 51"' (ID 68032).
De reply is geschreven door MaXi-PuCh (UserID 20400) op 10-1-2015 12:53.

Goedemiddag,

Ook mijn derbi die al duizenden kilometers trouwe dienst heeft bewezen zonder stil te komen staan heeft nu last van het 'geen-vonk' syndroom

De gpr startte altijd met een korte druk op de knop.
Donderdag toen ik uit mn werk naar huis zou gaan startte hij ineens pas na 30meter lopen, niet goed dus. Was wat miezerig weer. Echter was ik vlak daarvoor vergeten de koppeling in te trekken bij het starten terwijl hij nog in versnelling stond, dus ik dacht dat het daar aan had geleden.

Toen ik thuis was (13km) startte hij wel weer direct goed, en savonds toen hij al lang afgekoeld was ook weer top.

Gisteren zonder enig probleem ook heen en weer naar mn werk gekomen. Toen ik hem savonds wilde starten (nadat hij paar uurtjes in de regen had gestaan) gaf hij weer de geest.

Toen gelijk maar ff getest en geconstateerd dat hij niet vonkt. Probleem zal dus een combinatie van vocht en kabelbreu oid zijn want ik heb nooit eerder problemen gehad met vocht.

Had al even gelezen dat je voor de vonk maar 3 draden nodig hebt. Die ga ik dus doormeten, maar weet iemand ook hoe ik zou kunnen vaststellen dat het aan de bobine ligt bijvoorbeeld?

En welke draad vanaf de cdi is de 'kill' draad? Met contact aan zou de weerstand tussen die draad en de massa oneindig groot moeten zijn toch? En met contact uit zo klein mogelijk?

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 10-1-2015 om 12:56 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved