Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'honda mtx cilinder' (ID 68219).
De reply is geschreven door PHB (UserID 23202) op 21-4-2014 0:05.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
[...]


Hij bedoelt erop zetten.

Airsal is een nicaseal cilinder die het meeste koppel levert voor het MTX-OT/MB/MT blok. Ook nog redelijk laagtoerig. Zelf rij ik er ook al jaren mee, prima cilinder.

Als je echt gietijzer wilt dan zou ik voor een HM167 gaan, je ziet ze niet veel meer maar het is het enigste goede als je gietijzer wilt.

Heb ze allebij en met allebij meer als 3000 kilometer mee gereden. De HM167 is beter van kwaliteit, veel minder koppel, haalt 10.500 toeren en kan 80km/u halen.

Airsal is mindere kwaliteit, maar zeker niet verkeerd. De zuiger zou ik wel sneller vervangen. Draait denk maximaal 10.000 toeren (toerenteller is kapot hier), en gewoon veel kracht, dus geen dip meer bij 6.000 toeren.

in combinatie met 18mm keihin lijkt me het prima.

Cilinder die je nu hebt zal misschien een 50/70cc imitatie
Athena en malossi maken ook wel veel toeren, maar rijden meestal rond de 90km/u, de imitatie houd wel op bij 75-80


oke bedankt voor de uiteg, denk dat ik dan ga kijken weke mooie cilinder van die twee voorbij komt en koop ik 1 van die twee en dan nog een 18mm carburateur.
heb geen idee hoe hard hij kan rijden met deze cilinder want carburateur is niet goed afgesteld, de luchtstelschroef is verdraaid en stationeer schroef is weg. loopt zo alleen tussen de 2000 en 6000 toeren.

iedereen bedankt voor de informatie kan zo eerst weer verder



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved