Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'DT50 > DT125 conversie.' (ID 68107).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 28-2-2014 14:41.
Is allemaal flink anders kwa ophanging die blokken.
Voor dat blok en bijbehorende echt max 300 euro of hij moet super strak zijn en korte tijde geleden gereviseerd zijn. Even ter vergelijking: Een gestraald blok, nieuwe cilinder en zuiger, nieuwe krukas, volledig gereviseerd en met garantie levert ''maar'' 450 euro op. Een V6 een keer een paar tientjes.
Reken jezelf vooral niet te rijk en onderschat zo'n project nou niet. Mijn toestemming heb je, maar je haalt een enorme bak werk aan.
Ik zou zeker rekening houden met dat er nog 2500 euro achteraan moet eerdat je er een motor plaatje op hebt met jou wensen. Rotax/YZ blokje 500 euro (flink 2e hands) en die moet dan ook nog even gereviseerd, doe er maar een euro of 300 bij dan als je het zelf doet. Achterbrug, achterveer en achterwiel van een crosser pak en beet 300 euro. Goede voorvork en voorwiel 200 euro. Betere remmerij ben je zo 300 euro verder. Andere koeling gezien die van je brommer niet voldoet eurotje of 50. Ketting tandwiel setje 50 euro. Rdw keuren ala een paar honderd euro.
En dan hebben we het nog geen eens over het pasmaken zelf gehad. Vergis je niet overal kom je weer wat tegen dat een paar tientjes kost en zo blijf je geld pompen en ben je uiteindelijk duizenden euro's kwijt. Die prijzen gok ik ook maar natuurlijk, maar geeft je een klein beetje een idee waar je aan begint.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved