Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Overtoeren' (ID 68028).
De reply is geschreven door Maup (UserID 18356) op 7-1-2014 20:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


alleen de kogels zijn kleiner. c4 heeft meer speling dan c3, is gewoon als er temperatuursverschillen en schommelingen optreden die gecompenseerd worden.

Dat weet ik ja. Maar om je kogels te vervangen zal je toch echt je kooi moeten slopen

Die kerel zegt echter dat hij z'n binnen- en buitenring aanpast.
Dat vind ik wel knap en voor zulk vakmanschap heb ik wel respect.

Edit:
Ik heb het nog eens opgezocht hoeveel die speling nu daadwerkelijk is. Als je het ergens over hebt moet je natuurlijk wel weten en niet zomaar slap lopen ouwehoeren.

Voor een standaard am6 krukaslager (6303) geeft SKF bij C4 een speling van 0.030mm tot 0.051mm en bij C5 een radiale speling van 0.045mm tot 0.073mm.
(Gemiddeld respectievelijk 0.04mm en 0.059mm)

Dat is eerlijk gezegd een groter verschil dan ik dacht.

Desalniettemin mag je wel heel leuke spullen thuis hebben wil je je kogelgroeven (De beste man past zijn binnen- én buitenring aan) 0.0048mm dieper maken en dit ook nog fatsoenlijk meten.


Dit bericht is gewijzigd door Maup op 7-1-2014 om 20:49 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved