Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'bougie wit zwart' (ID 68013).
De reply is geschreven door PRO TUNING (UserID 2914) op 22-12-2013 10:42.

Cor Tepper, want dit is de echte naam van Jordi, ik zal jou en de andere lezers vanachter mijn pctje even uit de droom helpen.



Wat betreft de waarheden bij de SOBW:

Toen wij in 2003 in Lelystad aankwamen vertelde Frits Overmars mij al dat wij (Dennis en ik) gelijk zouden krijgen qwa regels technisch reglement omdat men bij de SOBW doorhad dat men op de reglementen zou verliezen, maar dat de SOBW alles op (on) veiligheid zou gooien bij de hoorzitting.
Een automaat rijder vertelde tijdens de zitting dat een automaat te langzaam optrekt t.o.v. een geschakelde brommer.
Intussen weten we dat bij de brommersprint de automaten bijna de snelste tijden maken.
Wout Meppelink de zogenaamde deskundige vond het ook onveilig.
De automaat rijder bleek later de buurjongen van de secretaris te zijn en Wout Meppelink een goede kameraad van de voorzitter Cees van Gaalen die niet vies is van een leugentje. (zie filmpje Fiat Stilo in kassa).
Dus de rijdende rechter is door leugens van de SOBW tot een beslissing gekomen.

Toen de SOBW begon met Corne Kops was het nog een leuke club mensen.
Later toen Cees van Gaalen voorzitter werd ging het alleen nog maar om 1 ding, hoe vul ik zo snel mogelijk mijn zakken over de ruggen van de rijders.
Als voorbeeld de zogenaamde sponsering van Bridgestone.
De rijders dachten dat ze bij aankoop van de verplichte Bridgestone banden korting kregen.
Er werd hun verteld dat de normale verkoopprijs voor deze banden € 85.00 was en zij als SOBW coureur betaalden slechts € 45.00.
Creco regelde dit alles en kocht in bij Bridgestone voor inkoopprijs.
In Duitsland kosten deze Bridgestone banden (normale verkoopprijs) € 42.00.

Tegenwoordig zijn er bij de SOBW veel zogenaamde “ Gesponsorde “ klassen met verplichtingen om met bepaalde merken te rijden.
Wie er beter van wordt ???????? de coureurs zeker niet, die mogen alleen maar betalen.

Wat betreft de waarheid bij de HMV:

Als mede bestuurslid van M.C. Graaf Adolf hebben wij SOBW races georganiseerd in Winschoten, waarmee we zijn gestopt omdat het financieel niet langer haalbaar was omdat er veel minder inschrijfgeld binnen kwam dan was beloofd door de SOBW (veel minder rijders).
Met een rijder van de HMV (Jans Schutter) hebben we toen het plan gemaakt dat de HMV op dit circuit kon rijden.
Tijdens een vergadering in Wedde waar enkele bestuursleden van de HMV – enige rijders en ondergetekende is besloten dit te gaan doen en dat ik de aanvraag bij de gemeente zou doen omdat ik daar de contacten had, waarbij is gezegd en afgesproken dat ik daar enige tijd voor nodig had.

Groot was mijn verbazing te horen van Jans Schutter enige weken later dat Cor Tepper al een wedstrijdvergunning achter mijn rug om had aangevraagd.
Ben je dan boos ?

Tijdens deze wedstrijd moest de Trauma heli 2 keer uitrukken omdat de broer van de voorzitter onwel was geworden op de motor terwijl het bestuur wist van zijn slechte gezondheid liet men hem wel rijden.
Er was geen wedstrijdarts of ambulance aanwezig tijdens de races.


Omdat er binnen de HMV bestuur ruzie was ontstaan splitste men zich en werd er naast de HMV een nieuwe vereniging opgericht de RMM

De waarheid over de RMM:

Omdat een gedeelte van het RMM bestuur bestaat uit oud HMV bestuurders is de onveiligheid op de circuits waar men rijdt nog steeds bedroevend.
De RMM rijdt op het enige circuit (Nieuwe Pekela) waar de coureurs tegen elkaar inrijden slechts gescheiden door een lintje of stropak??
Ook op andere circuits waar men rijdt is de veiligheid ver te zoeken – zie filmpje RMM Winschoten waar kleine kinderen bij het ingaan van een bocht achter een lintje staan ??

Het dieptepunt qwa onveiligheid was in Kolham in 2012 waar een RMM coureur helaas het leven liet.

Later hoorde ik de omstandigheden van zowel de wedstrijdleider als van enige coureurs die er achter reden, en de uitspraken staan lijnrecht tegen over elkaar.

Dat de coureurs graag willen rijden begrijp ik maar dat men het publiek aan onveilige situaties blootstelt niet.

Verder neemt de RMM het niet zo nauw met hun eigen regels in de reglementen zoals de geluid eisen – motoren produceren 120 db(a) en meer in plaats van de voorgeschreven 98 db(a).
Men verkoopt zich als regelmatigheids races maar het zijn pure snelheid races en bedriegt daarmee de verzekering.
Voor snelheid races krijgt men geen verzekering omdat daar de veiligheid eisen veel strenger zijn en in Nederland alleen het circuit in Assen aan voldoet.

http://www.youtube.com/watch?v=G-WzghH0fNE

http://www.youtube.com/watch?v=NOKxsrsyBSs

http://www.uitzendin...ing/10452/Kassa.html (vanaf ± 17.30 minuten)


http://www.rijdendmo...x.php/regelement-rmm

http://www.youtube.com/watch?v=HFY6DCBGx1o


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved