Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'aprillia rs 2009 setup' (ID 67851).
De reply is geschreven door Aprilia RX 50 2003 (UserID 20658) op 21-9-2013 16:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
Erik Jan is gewoon butthurt dat zijn DR80 alsnog slomer ging dan de meeste ontgrensde brommers

En begrijpend lezen is ook niet zo moeilijk. Jordi en Kenny hadden het over 25pk cilinders die getuned waren en niet over plug&play spul van EasyParts

140km/h zal best te halen zijn voor een paar honderd Euro, maar of het betaalbaar en fijn rijdt..?
Je moet ook beseffen dat de cometitie motoren die die snelheden halen dat maar een paar uur kunnen volhouden. Daarna moeten ze weer uit elkaar om onderdelen te vervangen, wat een dure grap is voor een schoolbrommer. En met >24mm carburateur rijd je ook alleen maar van benzinepomp naar benzinepomp...

Ik denk dat jij meer plezier zal hebben aan een laagtoerige brommer die zonder scherpe powerband de 100 haalt. Mijn RS met zwarte top en 19mm carb trok in de 6e versnelling in een keer door van 30km/h(2000RPM) naar 100km/h(10000RPM), en dat vond ik 10x toffer dan al die hoogtoerige cilinders die continue boven de 8000RPM moesten blijven om niet terug te vallen
Laagtoerige cilinders gaan ook veel langer mee, rijden rustiger, en trekken ook nog minder aandacht van de politie.


dat verhaal vind ik ook. 140 is ontiegelijk hard op een brommer. gewoon midden toerig kitje rijdt voor straatgebruik naar mijn idee t best. roze top oid.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved