Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'welke carb en cilinder 80cc lc mbx blok' (ID 67834).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 16-9-2013 0:17.
In reactie op je mailtje een paar foto's
(ik heb er nog meer en duidelijkere, ook een poortmapje, maar die zal ik morgen even op zoeken en hier neer zetten)
Links een sprint cilinder, die is wat meer aan gepast, rechts mijn straat cilinder
Straat cilinder
Sprint cilinder
(was nog een oude versie, maar geeft een idee)
aux poorten
Wat ook veel scheelt bij die originele cilinders is als je de uitlaat schacht zo breed mogelijk maakt. Dit is standaard veels te smal.
op deze foto zoals het rechts is, geeft een idee, al zie je het op de foto niet zo goed. Zou je hem eigenlijk voor in het echt moeten zien.
Maar is wel even kijken omdat er weinig vlees zit, dus is een beetje gokken hoe ver je kan gaan.
Maar als je niet aan de spoelpoorten hoeft te zitten, kan je het ook prima zelf proberen. Is niet zo moeilijk alleen even rustig voor zitten.
(de spoelpoorten aan passen dmv een haaks freesje is ook nog het een en andere uit te halen, alleen dat is moeilijker en erg tijdrovend)
Spoelpoort timing zal standaard ook laag liggen. Zo te zien heb je geen mbx80 cilinder maar een mtx80 , ns1 of crm75 cilinder.
Kan je het makkelijkste de cilinder ophogen door middel van een ophoogplaat en dan de cilinder aan de bovenkant een stukje laten af frezen of een cilinderkop laten draaien waarbij de verbrandings ruimte in de cilinder valt.
filmpje van het straat blokje
naderhand nog een zelfgemaakte uitlaat op gezet, liep die weer iets beter. Maar de zuiger was wel een beetje gaar. (hier in het filmpje ook al)
Wel veel plezier van gehad en voor als straat brommer reed het wel oke.