Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '125cc turbo charged! yamaha tzr 125cc turbo' (ID 67823).
De reply is geschreven door j0ren (UserID 21883) op 11-9-2013 18:53.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielO
Kan iemand me dit effe uitleggen?
Ben maar een n00b als het om turbo's enzo gaat maar snap volgens mij het principe bij 4 takt wel.
"Druk" op het inlaat circuit zetten waardoor je met grotere kracht brandstof mengsel in je verbrandingsruimte kan krijgen ofzo toch?
Maar hoe zou dat dan bij een 2takt gebeuren aangezien je membraankleppen dan toch niet meer dicht zouden gaan?
Of is het dan zo dat je die druk ook onder in je carter houd zodat het mengsel ook sneller in je verbrandingskamer komt?
Daarnaast lijkt het me dan dat wanneer je de lucht door je carburateur gaat forceren dat je mengsel toch ook niet meer goeie verhoudingen houd?

Sorry als het misschien allemaal maar stom klinkt maar probeer het me allemaal maar te beredeneren


Dat zal zeer waarschijnlijk zo zijn ja. En doordat de zuiger het mengsel nog extra onder druk zet zullen de kleppen wel sluiten.
Verder word de gehele carburateur onder druk gezet, en zo dus ook de vlotterbak. Het mengsel behoud dan grotendeels dezelfde verhoudingen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved