Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Vreemd probleem met Honda MT5: Cilinder HM166G + 16mm carb.' (ID 67660).
De reply is geschreven door Smartzenegger (UserID 24405) op 22-8-2013 0:45.
Dingen en uitersten uitproberen en meten heeft niets te maken met wel of niet weten wat ik wil.
Het oplossen, en probleem lokaliseren etc.
Dit zijn de feiten:
Overal lijkt niets mee mis te zijn.
Alle onderdelen zijn goed.
Maar, rijd werkelijk voor geen flikker, probeer je dat toch loopt ie warm.
Effect is: houdt ontzettend in naarmate het toerental omhoog gaat. (begint al bij laag toerental)
Te van 64 kleine sproeier tot 95 grote sproeier = geen effect.
Bij de (te)grote sproeier gaat ie ook stotteren.
Van valse lucht is geen spraken, ook niet bij de krukastap kering.
Ander merkwaardig feit is:
Bijna identieke cilinder met even grote uitlaatpoort maar met kleine spoelpoorten rijd zoals het hoort met zelfde setup. (sproeier 68 - 72 16mm)
Alles nieuw, cilinder + zuiger standaard maten.
Gemeten en daar kan het niet aan liggen.
Ontsteking is ook allemaal goed met de juiste bougie.
Lucht inlaat geknepen of niet, haalt ook niets uit.
Oude uitlaat + nieuwe uitlaat geprobeerd maakt niets uit.
Ra ra ra, waar ligt het dan wel aan?
(uitlaat prop nog niet gemaakt/geprobeerd)
Dus mijn vragen dan nogmaals:
"Ik zou graag een paar dingen willen weten.
Wat als:
De uitlaat poort in verhouding van de inlaat poorten iets te klein is?
De inlaat poorten in verhouding van de uitlaat poort te groot is?
De compressie té hoog is?
Kunnen deze problemen een warmloper veroorzaken?
En kan hierdoor spraken zijn van vermogens verlies?"
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved