Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'zwarte top 80 45kmh laten lopen?' (ID 67689).
De reply is geschreven door jordi50cc (UserID 24116) op 16-7-2013 17:42.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
[...]
Je leest precies om het feit heen wat ik bedoel. Ik zeg niet dat de carterdruk lager wordt. Ik zeg dat de cilinder deels gevuld blijft met uitlaatgassen, waardoor er vanuit het carter minder vers mengsel de cilinder in kan stromen. Of dacht jij dat het hele carter vacuum was nadat er gespoeld was? We hebben het hier over relatieve drukken natuurlijk. Ik denk dat ik voldoende stromingsleer gehad heb op de hogeschool om deze dingen te begrijpen.
Oke, korte samenvatting waarom ik niet geloof dat het heter wordt: hoedanookeenbegrenzinghetzijeenpropofwatdanook = minder opgewekt vermogen = minder hitte.
Overigens werkt een EGR systeem prima op tweetakten, heeft helemaal niets te maken of het nu een 2 of 4 takt is. Is niets anders dan een gas recycle systeem. (Warme)uitlaatgassen --> hops in de inlaat.
je geeft het zelf al aan (jij zeg dat de cilinder deels gevuld blijft met uitlaatgassen) en wat zijn uitlaat gassen HEET juist!
wat gebeurt er met de zuiger? juist
in en uitlaat timing blijft het zelfde dus de cilinder
wil toeren maken maar kan dit niet omdat er een prop
in de weg zit dus alle warmte komt op de zuiger neer
ik ga hier ook niet verder over door zeiken
J
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved