Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'zwarte top 80 45kmh laten lopen?' (ID 67689).
De reply is geschreven door Viertakt (UserID 14106) op 16-7-2013 16:37.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jordi50cc
dus met andere woorden zeg jij dat je met een
prop in de uitlaat ook de onderdruk in het carter
verlaagd om minder versmengsel in de spoelers te krijgen?
egr systemen hoe wil je dat omschrijven op een 2takt ?
dat bestaat niet omdat het er niet op werkt
een 2takt heeft 2slagen nodig om te kunnen functioneren
daarbij zuigt hij vers mengsel en laat hij de verbrande
gassen er weer uit als dit in de weg gezeten word door
middel van een prop wekt dat warmte op
bij std laagtoerige 50cc cilinders is dit
nog niet zo`n ramp maar bij middel tot hoogtoerige
cilinders word de boel veel te warm
iedereen moet zelf weten wat hij doet maar
ik zou gewoon zoals Aprilia RX 50 al zegt een
toeren begrenzer halen bij Jos Dijkman
die schijnt goed te werken
Je leest precies om het feit heen wat ik bedoel. Ik zeg niet dat de carterdruk lager wordt. Ik zeg dat de cilinder deels gevuld blijft met uitlaatgassen, waardoor er vanuit het carter minder vers mengsel de cilinder in kan stromen. Of dacht jij dat het hele carter vacuum was nadat er gespoeld was? We hebben het hier over relatieve drukken natuurlijk. Ik denk dat ik voldoende stromingsleer gehad heb op de hogeschool om deze dingen te begrijpen.
Oke, korte samenvatting waarom ik niet geloof dat het heter wordt: hoedanookeenbegrenzinghetzijeenpropofwatdanook = minder opgewekt vermogen = minder hitte.
Overigens werkt een EGR systeem prima op tweetakten, heeft helemaal niets te maken of het nu een 2 of 4 takt is. Is niets anders dan een gas recycle systeem. (Warme)uitlaatgassen --> hops in de inlaat.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved