Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Vreemd probleem met Honda MT5: Cilinder HM166G + 16mm carb.' (ID 67660).
De reply is geschreven door Paul de Salmiakbal (UserID 19020) op 10-7-2013 18:42.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Smartzenegger
[...]
Is het niet zo dat het dan gelijkmatiger in slijt?
Ergens is het toch vreemd...
Ik heb net gebeld en ik kan het omruilen.
Heel het doosje zegt ie, nou dat wordt alleen de zuigerveren omruilen.
Omdat ik die zuiger al heb afgebraamd. (blijkt altijd nodig)
Alle weg gefreesde delen hebben een opstaand randje gekregen, en dat is na het afdraai werk van de zuiger wand gedaan, dus voel je een opstaand randje, en die zuiger pen bus veer randjes hebben ook bramen.
Kortom, het is niet meer zoals die was, want daarna pas pakte ik de zuiger veren, en toen zag ik... bagger!
Nou ja, één bagger plekje... gaten kaasjes troep.
Dus ik ruil de veren wel alleen om in het doosje, kan de rest weer "return to sender!".
Nou ja... mist er één goede veer bij zit, dan zal ik ook maar één veer omruilen.
Ik moet toch naar die zooi kijken voordat ik het weer mee neem.
Maar... waarom is het onverstandig de oude veren te gebruiken?
Die passen nu perfect in de cilinder wand... toch?
Waarom stop je die zuiger er niet gewoon bij? Hij wilt jou een gloednieuwe zuiger incl veren retourneren, maar daarvoor moet hij wel het hele pakketje terug hebben...
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved