Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Vreemd probleem met Honda MT5: Cilinder HM166G + 16mm carb.' (ID 67660).
De reply is geschreven door jordi50cc (UserID 24116) op 3-7-2013 22:20.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WestlandMB
Die dubbele voetpakking is trouwens zodat de geen koptikker meer krijgt. Soms worden cilinders iets afgedraait als hij beschadigd is, dan moet je wel een dubbele voetpakking om te ruimte op te vullen. Voor sommige cilinders is het ook beter, zodat de spoelpoorten compleet open gaan.
Dat hele luchtfilter gedoe hoeft niks uit te maken.. Zolang de afstelling goed is moet het gewoon goed lopen.. Ik snap alleen niet waarom je het zo ingewikkeld maakt.. Origineel ontgrenst loopt altijd goed.
Als je eenmaal een juiste sproeier hebt gevonden zou die goed moeten lopen op elke cilinder denk ik.. Je hebt dan de juiste benzine/lucht verhouding en die verhouding moet op elke cilinder goed lopen. Zou ook raar zijn als dit niet zo is.
geen cilinder is gelijk kwa afstellen! ik snap niet hoe je
erbij komt? dat als je de sproeier bezetting eenmaal goed hebt
deze op elke cilinder maar goed is daar klopt helemaal niks van
(was het maar waar!)
zelfs voor de kleinste aanpassingen aan de cilinder of uitlaat
moet de carburatie aangepast worden
en als de zuiger bijv 2/3mm voor de spoelers blijft zitten
word dat (mits de timing het toe laat) aan de boven kant
van de cilinder afgedraaid en word aan de onderkant
opgevuld met een opmaat gemaakte vul plaat en niet
met een paar extra pakingen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved