Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '125cc mb minder vermogen warm' (ID 67590).
De reply is geschreven door WestlandMB (UserID 18664) op 11-6-2013 23:20.
Gewoon lange mikuni sproeiers nemen voor de mikuni carburateur.
anders keihin sproeiers in een keihin. bij keihin van de honda m-serie (13mm, 16mm, 18mm 21mm) zijn deze rond en klein.
Bij de vlakschuif keihin 28mm moeten weer 6 kant keihin sproeiers in.
Dus gewoon de sproeiers gebruiken die bij de carburateur werkt.. Dat werkt het prettigst.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchpower90
het gaat voornamelijk om de lucht/benzine verhouding, zodoende kan je zuiniger rijden met toch genoeg koppel,het moet goed rijden, en niet per ce topvermogens
meer lucht = meer benzine = meer verbruik
Het gaat niet zo zeer om dat hij meer lucht krijgt, maar als hij meer lucht nodig heeft dat het beschikbaar is. Vergelijk het maar met de gashendel stand. Volgas kan er meer benzine door venturi (sproeierbuis) dan met 1/4 gas.
Als je meer toeren wilt maken maar er is niet voldoende lucht, dan zal hij verzuipen bovenin in ze toerental. Dat bedoelde ik duidelijk te maken met de grotere luchtslangen.. Maar als ik zo jou redenering leest lijkt me dat ook wel weer logisch.. Hoe dan ook, dat zal niet het probleem zijn van de vermogensdip.
Hoe erg is het probleem eigenlijk? Is het verschil met bijna warme motor en warme motor echt een verschil van 15km/u op topsnelheid
En heb je nog je zuiger gecontroleerd zoals ik eerder hebt gezegt? Dat tikken kan misschien wel duiden op slijtage/ kantelende zuiger
Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 11-6-2013 om 23:29 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved