Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'welke cilinder..parmakit 125cc of athena 125cc.?' (ID 67499).
De reply is geschreven door realobsession (UserID 24321) op 12-5-2013 2:03.

hoi drestar
ik zat dit topic te lezen en ik heb gelijk even aangemeld.
ik moet even antwoorden.

het is inderdaad beter om je kop aan te passen.
hoewel de scuish voor een 125 alleen als je goed tuned wat uitmaakt.
is het toch belangrijk dat je de kop gevoon even uitdraaid naar 57mm.
begin gewoon aan de buitenkant van je kop en draai 2mm dieper naar het midden toe meer is er niet nodig.
ik doe zelf al 20 jaar mbmt blokken dus ik weet wel waar ik over praat.
je geeft zelf aan geen top prestaties te willen halen uit je cilinder.
dus met een 2mm diepere kop kan je niks gebeuren en blijft het heel.
je kan ook een kant en klare kop kopen voor een 125cc die zijn iets van 25 euro of zo en dan ben je gelijk klaar.
wil je wat meer vermogen neem dan een malossi 6 kleps met een wig ertussen .
het verschil om 120 of 125 te rijden merk je niet zo snel omdat je nooit continu vol gas rijdt.

wil je echt snel rijden zoek dan een echte malossi 110cc of uit de volksmond een 113cc met een kehin 26 mm vlakschuif 6 kleps menbraam en een dopler (powerbox) van malossi met 16 cm slanglengte.
en dremel of vijl je uitlaatpoort 4 mm omhoog en 2mm weerskanten breder maar de inlaat ook 3mm rondom breder en voila rijdt net zo als mij al 4 jaar rond met een top van 144 km per uur (testbank)
zonder enige problemen.

nog harder kan ook maar dan moet je iets meer doen.

en denk er aan bezuinig niet op je tweetakt olie castrol 747 racing oil

groeten


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved